ponedeljek, 7. september 2009

Načini sprostitve - rezultati izziva

Pred časom sem vas izzvala, da delite z menoj nasvete kaj storiti, da se sprostimo, odženemo stres in kako se negovati. Vemo da je negovanje sebe ključnega pomena za našo srečo, ustvarjalni duh in dobro počutje...

Zahvaljujem se vsem, ki ste sodelovali!

Tukaj so načini, ki ste jih delili z mano in upam, da bodo predlogi tudi vam v pomoč v vašem vsakdanu:

Z veseljem pa sporočam, da po žrebu poletijo ptički k

Maji Kaučič in Hali!


Ker ne vem ali se da povečat letak z nasveti, jih za vsak slučaj še takole pripenjam:

· Najboljša, najlepša in najbolj "učinkovita" sprostitev je, ko se v praznem stanovanju zleknem na kavč, si prižgem tiho chill out glasbo in čoham svojo hišno ljubljenko mačkico Sally.Njenega
zadovoljnega motorčka ne nadomesti niti ležanje na plaži med dvemi drevesi!


·Jaz se ponavadi sprostim na sprehodu v naravi ali pa takrat, ko me pikne in grem ustvarjat, risat, barvat, lepit...karkoli, samo da misli preusmerim v ustvarjalne vode...odletim v en drug svet in pozabim na tega tukaj :)


· Izmed vseh stvari bi izpostavila REKO. Že leta je moja zaveznica, ko je vsega prepoven lonec. Sedim ob njej, včasih hodim. Gledam gladino, brzice, vrtince, ribe, ki sem ter tja z značilnimi krogi naznanjajo svoj prihod pod površje. Tako ljuba mi je ta reka. Vse najdem in vidim v njej.


· Na vse pozabim, ko se s sinom odpravim v naravo – letati po travniku, tekmovati, kdo bo prej po hribu navzdol, kolesariti po naši gozdni poti in samo dihati. Not in ven, not in ven. V dnevih, ko to ni mogoče, me ustvarjanje odnese zelo daleč. V svet, onkraj živčnosti službe in vsakdana. Takrat samo gnetem, valjam, odtiskujem, sestavljam, pa podiram in spet sestavljam. Moja duša se umiri. Umiri zato, ker se sprosti ustvarjalna napetost in zato, ker pozabim na vse. Na čas, težave, kosilo, ki ga je treba skuhati, perilo, ki se “tensta” v stroju. Samo ustvarjam. Takrat sem jaz res samo jaz. Maja ustvarjalka, vse ostale vloge izginejo. Ko so prsti utrujeni, paše vroča kopel. S svečkami, eteričnim vonjem limete in vanilije, a brez glasbe. Rada sem sama s svojimi mislimi. Takrat se regenerira um in telo. Nastanejo nove ideje, nove slike... Sprošča pa me tudi pogled na vodo. Na bregu Bohinjskega jezera bi lahko sedela ure in ure in v vodni gladini opazovala odseve narave. Tudi na “moji” plaži na Hvaru lahko samo sedim in zrem v morje...


· Moje baterije (predvsem v pomladno-poletnem času) napolni kratek jutranji sprehod po mojem (še bolj skromnem) cvetličnem vrtu, pogled na vso pisano cvetje, čebele v cvetovih hibiskusa, dišeča sivka... Med tem časom, se kava na terasi ohladi do "moje taprave" temperature. Počasi jo srkam, vmes preberem kakšno stran ali dve leposlovja, ali listam po kakšnih ustvarjalnih zapiskih, ali samo gledam slikce in si kaj zapišem. Potem se počasi začne hiša prebujat, a moje baterije so napolnjene vsaj za dan ali dva.


· Odhod v klet, kjer je ustvarjalnica, mečkanje fima ali das mase... Najprej dolgo,dolgo gnetem maso med dlanmi, potem počasi nastane kakšen izdelek. Včasih razmišljam, kako sem se sproščala "pred mojim ustvarjalnim časom"...zanimivo, ko te ustvarjanje posrka vase, te ne spusti več...


· Kozarec vina, zvoki trobente Miles Davisa in dobra knjiga.


· Pripravim si vročo kopel, spustim muziko, vzamem kozarec vina in pustim, da me topla voda popolnoma sprosti


· Najboljši načn, da preženem stres je igranje z mojim psom.


· Grem v telovadnico kjer delno odženem stres.


· Globoko vdihnem in se nasmejim sama sebi


· Malo prej grem v posteljo, vzamem knjigo (še najraje s srečnim koncem) da me zapelje na drugo mesto in čas, kjer lahko pozabim na stres in dnevne skrbi


· Na glas si dam muziko in plešem, plešem, plešem ,...

1 komentar:

  1. Juhej ,kakšno lepo presenečenje danes, na ta krasen ponedeljek! Hvala!

    OdgovoriIzbriši