petek, 6. februar 2015

The FAB5 - ornament


G. Jože Karlovšek   pravi v  članku: " Kaj je  ornament  v širšem pomenu, na to vprašanje ne moremo odgovoriti absolutno, zakaj  ornament  je čudna in zapletena zadeva. Kakor druge veje likovne umetnosti tako se tudi  ornament  neprenehoma razvija, izpopolnjuje in preoblikuje, in sicer v vseh časih. Vpliv naravnih sil, način ljudskega življenja, kulturni in tehnični napredek mu pridevajo razne slogovne značilnosti in nove prijeme. "

V Wikipediji pa pravijo da je  ornament (latinsko ornare - okrasiti, opremiti) v likovni umetnosti posamezen okras sestavljen iz rastlinskih, živalskih, geometrijskih ali antropomorfnih motivov. Ima vlogo komentatorja ideje monumentalne zgradbe na kateri se nahaja, slike, ki jo obdaja in podobno. Pogosto ima svojo vsebino in nosi določeno alegoriji in simboliko.

Za moje pojme ima ravno ta čudnost in zapletenost neko magično, hipnotično noto najsi bodo kot zrcalo ljudske umetnosti, estetski  činitelj, čista umetnost, skrit v žlahtnem materialu,  dopolnilni oblikovni faktor, čista ritmika, ali kot plaža,….(tako vloge opredeli g. Karlovšek) 

Ker je zunaj bilion prekrasnih ornamentov, ni bilo šans, da si jih izberem meni fab 5, kot sem si prvotno zamislila. Spodnjih 5 sem med to množico izbrala intuitivno, se jim prepustila, da me ogovorijo in popeljejo v njihov svet...

In kakršno koli že vlogo imajo ... čarobni so:)!



vir digicoll.library.wisc.edu

India




Mexico





Mitjili Napurrula, Aboriginal





Rusija

Ni komentarjev:

Objavite komentar